שיפוץ חדרי אמבטיה

לבירורים והצעות מחיר צרו קשר ונשוב אליכם בהקדם

השיפוץ השכיח ביותר במדינת ישראל, הוא שיפוץ חדרי האמבטיה. במאמר זה בחרנו להעניק לכם טיפים חשובים שיסייעו לכם להערך לקראת הבאות, בצורה האפקטיבית ביותר.

כמה זה עולה לכם?

נתחיל מהשאלה "החשובה" ביותר לכל אדם :כמה עתיד לעלות השיפוץ? אם כך עלות שיפוץ חדרי האמבטיה יכול להתחיל מ- 9000 ₪ ולהגיע עד 16.000 ₪. עלות זו תכלול את החלפת הצנרת (חמים+ קרים), את המלט, את החול ואת עבודת השיפוצניק. מעבר לסכום זה, יהיה עליכם להשקיע במוצרים והאביזרים לחדר האמבטיה (בין היתר מקלחון, כיור, קרמיקה ועוד) בהתאם לטעמכם האישי ויכולתכם הכלכלית.

ממה מורכבת עלות השיפוץ

עלות השיפוץ נקבעת בהתאם לקריטריונים מגוונים בין היתר:

  • בהתאם לגודל חדר האמבטיה אותו אתם רוצים לשפץ – שיפוץ חדר אמבטיה נקבע לפי מטר רבוע. אם תשקלו לבצע את שיפוץ חדר האמבטיה כחלק משיפוץ כללי, הרי שתוכלו להוזיל את המחיר, לעיתים באופן משמעותי.
  • ריצוץ האריחים – אם תבחרו לרצף באריחים קטנים מהגודל הסטנדרטי, הרי שתעלו את מחיר השיפוץ
  • אינסטלציה – ככל שמספר נקודות האינסטלציה בחדר האמבטיה יהיה גדול יותר, כך יגדל באופן יחסי מחיר השיפוץ.
  • בית פרטי אל מול מגורים בבניין – אם הנכם מתגוררים בבניין ללא מעלית, המאמץ אותו ישקיע השיפוצניק בהובלת חומרי הגלם לדירה ובפינוי הפסולת יהיה גדול יותר, וכך גם המחיר אותו תאלצו לשלם.
  • בחירת סוג הצנרת – המחיר יקבע בהתאם לאורך הצנרת, איכות הצנרת ותוצרתה
  • נקודות חשמל ותאורה – הוספת נקודות חשמל (מתג אור ושקעים), כרוכה בתוספת תשלום
  • התקנת ניאגרה סמויה או תלויה – בחירת ניאגרה תלויה או סמוייה מייקרת את עלות השיפוץ

קחו בחשבון את הנקודות המרכזיות בתהליך שיפוץ חדר האמבטיה – אם החלטתם כי אתם מבצעים שיפוץ חדר אמבטיה, הרי שנכון לקחת בחשבון נקודות אלו להשלמת הפרויקט על הצד הטוב ביותר.

  • אינסטלציה וצנרת – השלב החשוב והמהותי ביותר בתהליך השיפוץ, הוא התקנת האינסטלציה והצנרת ועל כן עליכם לדאוג ששלב זה מתבצע במקצועיות ואיכותיות חסרת פשרות. טיפול רשלני וחובבני בהתקנת הצנרת, עלול לגרור בעיות רבות ומתישות, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. טיפול בצנרת בפרט ובאינסטלציה בכלל, כולל את הרכבת הצנרת להולכת מים חמים, קרים ומי דולחין (מי ביוב). הצנרת האיכותית והמומלצת ביותר היא צנרת S.P בעלת 3 שכבות בידוד, המיוצרת מפלסטיק.
  • ריצוף וחיפוי- חשוב להדביק אריחים חדשים ולאטום את המרווחים ביניהם באמצעות רובה. הדבקה ללא איטום אינה אפקטיבית דיה.
  • צביעת הקירות – חדרי אמבטיה נתונים ללחות רבה ועל כן יש לבצע צביעה באמצעות אקרינול למניעת פטריות ועובש
  • איטום רצפות – יש לאטום את רצפת החדר במקצועיות בכדי למנוע נזילה לדירה הממוקמת תחתיכם.
מחיר אמבטיה כולל התקנה

דברים שחשוב לדעת על שיפוץ חדר אמבטיה

בשעה טובה אתם עומדים לשפץ את חדר האמבטיה. לשם כך בחברת אמיר אמבטיות הוותיקה והמוערכת מספקים מענה מקצועי שלם, עם כל עבודת שיפוץ, תיקון, חידוש והחלפה נדרשת לחדר זה. כמו כן בחברה יספקו לכם ייעוץ מקצועי טרם תחילת העבודות במטרה להבטיח קבלת תוצאות שיפוץ שעונות לטעמכם, לצרכיכם וכיסכם.

איזה סדר גודל של שיפוץ נדרש

לפני שמתחילים בעבודת שיפוץ חדר אמבטיה יש להבין איזה סדר גודל של עבודות נדרש, ובאם מדובר בעבודות שיפוץ נקודתיות או יסודיות. אבחנה זו תשפיע על היקף העבודות ומשכן וכמובן גם על מחירן.

כך למשל, שיפוץ יסודי של חדר האמבטיה נדרש כאשר יש בעיה בתשתיות של החדר, והוא כולל תיקון או החלפת צנרת, עבודות איטום, החלפה של כלי סנטריה, שיפוץ או החלפת אמבטיה או מקלחון, חיפוי קירות ורצפה, צבעית קירות, תיקון והוספת נקודות חשמל, הוספת ונטה, הגדלת חלון ועוד. כמו כן עבודות אלו יכללו עבודות של שיפוצניק, אינסטלטור וחשמלאי.

לעומת זאת, שיפוץ נקודתי ממוקד בפריטים בעייתיים ספציפיים בחדר שרוצים לתקנם או להחליפם, כמו תיקון אריחים שבורים, החלפת ברזים או כיור, תיקון או החלפת אמבטיה ומקלחון, וכדומה.

תהליך שיפוץ יסודי של חדר אמבטיה

במידה ובחרתם בשיפוץ נקודתי של חדר האמבטיה העבודות יתמקדו בפריטים שבחרתם לשפץ. מאידך, אם בחרתם בשיפוץ יסודי ומקיף מחכה לכם תהליך מקצועי עם מספר שלבים בסיסיים, המתחיל לרוב בהריסת, פירוק ופינוי פריטי חדר הרחצה, בין אם מדובר באריחים, כלים סנטרים, הוצאת תשתיות ישנות, וכדומה. כעת יש לקנות חומרים שונים הנדרשים לעבודות השיפוץ, כאשר בדרך כלל קבלן השיפוצים הוא זה שיקנה חומרי גלם שונים כמו בטון, חול, רובה ועוד, ואילו בעלי הבית אחראים על קניית מוצרים מוגמרים כמו כלי סנטריה, אריחים, פריטי ריהוט וכן הלאה.

בהמשך השיפוץ יעבור לעבודות על התשתיות השונות, של אינסטלציה וצנרת וחשמל, לצד ביצוע עבודות איטום. חשוב לציין כי אחד המרכיבים המהותיים בשיפוץ חדר אמבטיה הנדרשים בעבודה מקצועית מדויקת, הינו כל מה שקשור בעבודת צנרת ואינסטלציה שמונע בעיות, דליפות ונזקים בטווח קצר וארוך כאחד. עבודות אלו כוללות הרכבה של צנרת למים קרים וחמים ומי ביוב, כאשר הסוג המומלץ ביותר של צנרת הינו מסוג S.P העשויה מפלסטיק, שלא סובלת מקורוזיה וכוללת שלוש שכבות של בידוד.

כעת ניתן לצבוע את הקירות, להתקין כלי סנטריה וחיפוי וריצוף מחדש בחדר. כמו כן, בעת ביצוע עבודות של הדבקת אריחים חדשים חשוב לדאוג לאטום את הרווחים שביניהם עם רובה ובכך להבטיח רמה גבוהה של אטימות מפני חדירה של רטיבות ומים לתוך הקירות. בשלב הבא אפשר לעבור להתקנת עבודות נגרות כמו ארונות, וכן להתקנת מראות, התקנת מתלים, הוספת גופי תאורה ואלמנטים דקורטיביים וכדומה. כעת נשאר רק לנקות היטב את החדר וליהנות מחדר אמבטיה חדש, מעוצב ומפנק.

לשפץ או לתקן אמבטיה

בשיפוץ חדרי אמבטיה לא אחת עולה שאלה של מה עדיף, שיפוץ אמבטיות ישנות או החלפתן. התשובה לשאלה זו משתנה בהתאם למצב האמבטיה, תקציב נתון, ושיקולי עיצוב ונוחות:

  • מצב האמבטיה- אם האמבטיה סובלת מבעיות פיזיות חמורות של נזילות, חלודה או סדקים, לא אחת כדאי להחליפה בחדשה. מאידך בבעיות שאינן מאוד חמורות יותר משתלם לשפץ את האמבטיה.
  • תקציב- אם יש לכם תקציב מוגבל שיפוץ אמבטיה יהיה הרבה יותר זול מקניית אמבטיה חדשה.
  • עיצוב- אם האמבטיה הישנה לא מתאימה בחזותה ועיצובה לסגנון עיצוב חדש של החדר המשופץ ניתן לנסות לשפצה בסגנון דומה.
  • נוחות- אם מבקשים לשנות את מידות האמבטיה ליותר גדולה או קטנה או להוסיף לאמבטיה ג'קוזי, אז יש לקנות אמבטיה חדשה.

האם להחליף אמבטיה במקלחון

עוד שאלה המעסיקה רבים העומדים בפני שיפוץ חדר הרחצה, היא באם להישאר עם אמבטיה או להחליפה במקלחון, ובאם להסב את המקלחון לאמבטיה. התשובה לשאלה זו אינה אחידה והיא משתנה בהתאם למספר שיקולים שיש לקחת בחשבון. קודם כל יש להתחשב בגודל חדר הרחצה, ואם רוצים לחסוך במקום אזי כדאי להתקין מקלחון. מצד שני אם מדובר במשפחה שיש לה ילדים קטנים כדאי לשקול בחיוב השארה או התקנה של אמבטיה המועדפת לרחצת הקטנים. וכמובן יש עניין של העדפה אישית, באם אתם אנשים שאוהבים לטבול באמבטיות חמימות וארוכות, או שמא אתם אוהבים לקצר הליכים ולרחוץ את עצמכם בעמידה.

עלויות שיפוץ חדרי אמבטיה

אין ספק שבשורה התחתונה והראשונה, מאוד חשוב כמה יעלו עבודות שיפוץ של חדר האמבטיה. חשוב לדעת כי אין עבור שיפוץ אמבטיה עלויות אחידות והן נעות בקשת רחבה, מאלפי שקלים ועד עשרות אלפי שקלים, בהתאם להיקף עבודות השיפוץ, מידת מורכבותן ועלות חומרים ומוצרים נרכשים. הלכה למעשה, בעת שיפוץ אמבטיה העלות מושפעת משורה של פרמטרים:

  • מידות- יש לדעת כי מחיר שיפוץ אמבטיות נקבע לפי מטר רבוע, ולכן ככול שמדובר בחדר עם שטח גדול יותר כך גם מחיר העבודות יעלה בהתאם.
  • היקף עבודות- יש לדעת כי אם עבודות שיפוץ חדר אמבטיה מהוות חלק מעבודות שיפוץ כלליות של הבית, המחיר יכול להיות זול באופן משמעותי מאשר עבודות שיפוץ רק לחדר זה. כמו כן יש הבדל במחיר עבודות שיפוץ מקיפות או נקודתיות בחדר האמבטיה.
  • החלפת אריחים- עלות עבודות שיפוצים באמבטיה גם כוללת חומרים נדרשים, כמו החלפת אריחים בקירות וריצוף. עבודות ריצוף גם יכללו עלויות של חול ומלט. כמו כן העלויות של אריחי הקרמיקה עצמם משתנות בהתאם לאריחים נבחרים, איכותם וגודלם.
  • עבודות אינסטלציה- יכולות לכלול בין היתר החלפת צנרת של מים קרים וחמים שמחירה מושפע מאורך הצנרת ואיכותה. כמו כן, ככול שמבקשים להתקין מספר רב יותר של נקודות אינסטלציה בחדר הרחצה כך גם יעלה במקביל מחיר עבודות השיפוץ.
  • עבודות חשמל- הוספת נקודות חשמל, כמו שקעים, מתגים ונקודות לגופי תאורה, משפיעה על מחיר שיפוץ של חדר אמבטיה.
  • אסלה- החלפת או הוספת אסלה לחדר גם נכללת בעלות עבודות השיפוץ. יש לציין כי אם תבחרו בניאגרה סמויה תדרשו לשלם יותר עבור הסוואת תשתיות האסלה מאחורי קיר.
  • פריטים נוספים- חדר אמבטיה נדרש בלא מעט פריטים שמשפיעים על המחיר הסופי של השיפוץ, כמו כיורים, ברזים, מקלחון, שיפוץ אמבטיה או קניית אמבטיה חדשה, ארונות, גופי תאורה, מתלים ועוד.
  • צביעת קירות -מחיר של שיפוץ חדר אמבטיה גם יכול לכלול עלויות של צבע ועבודות צביעה של הקירות והתקרה עם צבע ייעודי למטרה זו ובמחיר המשתנה בהתאם למצב הקירות.
  • עבודות איטום- מחיר של עבודות שיפוץ חדר אמבטיה גם כולל עבודות איטום של החדר המונעות נזילות ורטיבות, בדגש על איטום הרצפות המונע נזילות לדירה שבקומה מתחת.
  • קומת מגורים- אם אתם גרים בבית קומות ואם אין לכם מעלית, הקבלן ייקח זאת בחשבון ויעלה את מחיר השירות בגין מורכבות הובלת חומרים לדירה ופינוי של פסולת ממנה.

 

לשיפוץ חדר אמבטיה

לשיפוץ מקצועי של חדר אמבטיה נקודתי או יסודי, ולקבלת הצעת מחיר ומידע נוסף בנושא, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת אמיר אמבטיות בטלפון 054-7722190.

דילוג לתוכן