החלפת אמבטיה מחירים

לבירורים והצעות מחיר צרו קשר ונשוב אליכם בהקדם

החלפת אמבטיה – המדריך המלא: מה התהליך כולל, מהי העלות החלפת אמבטיה, ואילו פתרונות חלופיים קיימים?

בשלב מסוים בחייה של כל דירה מגיעה העת לבצע שיפוצים נרחבים בכל הבית – הקירות מתחילים להתקלף, המרצפות נשחקות ונשברות והופכות לבלתי שמישות, הרהיטים הופכים לישנים ומשומשים, או נשברים ומתקלקלים והופכים לבלתי ראויים לשימוש. לעיתים, אנחנו בעצמנו כבר מתבגרים, והאופן שבו אנחנו רוצים שהדירה שלנו תראה הוא אחר משחשבנו כשעיצבנו את הדירה בתחילה – לכן, אנחנו עושים שיפוצים ושינויים נרחבים בה.

למידע נוסף לחצו כאן

אחד הדברים שרבים שוכחים כאשר הם מתחילים את השיפוצים הוא חדר האמבטיה – אם כי, מדובר בתופעה תמוהה ביותר. חדר האמבטיה הוא אחד החדרים המתיישנים במהירות הגבוהה ביותר – אצל רבים, הקירות מתכסים בעובש, ציפוי האמבטיה הישן עלול להישבר, נזילות עלולות להופיע בכל מיני מקומות בחדר, ועוד. כלומר, חדר האמבטיה הוא אחד החדרים המועדים ביותר לפורענות – ולכן, שווה מאוד להשקיע בשיפוצים דווקא בו.
מעבר לכך, חדר האמבטיה הוא גם אחד החדרים האינטימיים והרגישים ביותר בבית – כולנו רוצים לשבת ולנוח באמבטיה חמה לאחר שחזרנו מהעבודה המייגעת – אך אם לחדר יש מראה נורא, ריח מעופש, ואוירה בלתי נעימה – כל חווית האמבטיה שלנו תתקלקל. לכן, חשוב מאוד שנשקיע באמת בשיפוץ וחידוש חדר האמבטיה שלנו – כך שנוכל להנות מהאמבטיה החמה שמגיעה לנו לאחר יום מייגע של עבודה קשה.
אחד החלקים המרכזיים של שיפוץ חדר האמבטיה הוא כמובן האמבטיה עצמה – בייחוד אם אנחנו מתכננים שיפוץ כולל ומקיף. אנחנו נרצה להרכיב את כל שאר חלקי חדר האמבטיה סביב האמבטיה שתעמוד בחדר – לכן, בטרם נוכל להתחיל לקנות רהיטים חדשים, לצבוע את הקירות, ולהתאים אריחים לחדר – אנחנו נצטרך להחליף את האמבטיה שלנו, שכנראה מזמן כבר זקוקה להחלפה. אבל איך עושים זאת? איך יודעים שבאמת יש צורך בהחלפת אמבטיה? מה כולל התהליך של החלפת האמבטיה שלנו? מהי עלות החלפת אמבטיה? ומה אפשר לעשות אם איננו רוצים להחליף אותה – רק לשפץ אותה? על כל השאלות הללו – נענה במדריך הקצר הבא.

 

מתי הגיע הזמן להחליף את האמבטיה שלנו?

שאלה שמתעוררת אצל רבים היא – האם בכלל צריך להחליף את האמבטיה? אוי אפשר להשאיר אותה כמו שהיא – הרי עלות ההחלפה של אמבטיה יכולה להיות יחסית גבוהה. אז אל חשש – אנחנו נציג לכם מספר תרחישים בהם מומלץ מאוד להחליף את האמבטיה שלכם, אל מנת שתדעו מתי החלפת האמבטיה איננה רק אפשרות, אלא ממש צורך.
בעיות פיזיות, תקלות, נזילות–בכל המקרים שבהם האמבטיה שלנו מפסיקה לתפקד כמו שצריך, או עלולה ליצור מפגעים מסביב – מומלץ מאוד להחליף אותה, ולא להשאיר את המצב כמו שהוא. פעמים רבות, בייחוד כשמדובר באמבטיות מתכתיות, האמבטיה עלולה להחליד – ובכך להפוך לבלתי שמישה או אפילו מסוכנת. בנוסף, ישנם מקרים בהם חורים בציפוי האמבטיה, בכיסוי האריחים שמסביבה, או במבנה עשוי הגבס או חומר אחר שלה יש חורים. חורים אלה עשויים ליצור נזילות – בקירות המקיפים את האמבטיה, ואף ברצפה – דבר שעלול להוביל לאי נעימויות רבות, הן בדירה שלנו, ובמקרים חמורים וחריגים גם בדירות של השכנים.
חידוש האמבטיה – הוצאה משתלמת – למרות שלענייני החלפת אמבטיה מחיר גבוה לעיתים, במקרים רבים זה משתלם – אמבטיות המתכת של פעם אינן עמידות וטובות כמו אמבטיות האקריליק החדשות, ולכן בטווח הארוך יכולות לחסוך את הכסף שלכם על שיפוצים ותיקונים. לכן, אם יש לכם אמבטיית פח ישנה – מומלץ מאוד להחליף אותה.
אילוצים טכניים ועיצוביים –לעיתים, העיצוב שאנחנו רוצים לחדר דורש אמבטיה מסוג מסוים – למשל, אמבטיה גדולה יותר או קטנה יותר ממה שיש לנו, אמבטיה פינתית, או אמבטיה שקועה. בכל המקרים הללו, נאלץ להחליף את האמבטיה שלנו כדי שתתאים לעיצוב שבחרנו לחדר כולו. הרי לא יתכן שהחדר יהיה מעוצב בצורה אחת, והאמבטיה תהיה נטע זר בתוך החדר…

 

מה כולל תהליך החלפת האמבטיה?

למרבה הצער, תהליך החלפת האמבטיה איננו תהליך פשוט. החלפת האמבטיה כרוכה בהתאמת הצנרת לאמבטיה החדשה, בפירוק של האריחים והאמבטיה הישנה, ולעיתים עף בפירוק של מרצפות וקירות לשם הוצאת האמבטיה הישנה. הכנסת האמבטיה החדשה גם היא כרוכה בהוצאות שונות –חיבור לצנרת החדשה, החלפת האריחים השבורים באריחים חדשים, ובהתקנת האמבטיה עצמה לאחר עבודות ההכנה. כמובן, שהדבר כולל גם עבודות ממושכות, מלוכלכות ורועשות בדירה. כלומר – מדובר בתהליך ארוך ויחסית יקר, שצריך להיות מוכנים אליו לפני שנכנסים לתהליך.
מהם המחירים של החלפת אמבטיה?

בכל הנוגע להחלפת אמבטיה מחירים של החלפת אמבטיה משתנים בהתאם לאמבטיה הישנה אותה אנחנו רוצים לפרק, סדר הגודל של השיפוצים הנדרשים לשם כך, ובאמבטיה החדשה אותה אנחנו רוצים להכניס.
כך למשל, אם מבנה הצנרת של האמבטיות (החדשה והישנה) זהה, אזי לא נאלץ להוציא כסף על תיקונים של הצנרת. גורם נוסף במחיר ההחלפה הוא השאלה כיצד הותקנה האמבטיה הישנה – האם מדובר באמבטיה רגילה העומדת בפני עצמה בחדר?או שהאמבטיה נמצאת בתוך מבנה גבס המחזיק אותה?כמו כן, יש לשאול את השאלה אם גול האמבטיות דומה, או שיש צורך לעשות שינויים במבנה החדר עצמו, למשל במקום המיועד לאמבטיה, במבנה עליו היא עומדת, ועוד. לכל הגורמים הללו השפעות משמעותיות על מחיר האמבטיה. לכן, ניתן לומר כהערכה, שעלות החלפתה של אמבטיה עומד על 4000-6500 שקלים, תוך שהוא תלוי בכל המשתנים עליהם דיברנו.
אילו פתרונות חלופיים קיימים?

במקרים מסוימים, במקום לבצע החלפת אמבטיה כוללת, ניתן לעשות שיפוץ נקודתי של האמבטיה על מנת לפתור את הבעיה שאיתה אנחנו מתמודדים. אם האמבטיה הישנה איננה במצב גרוע מאוד, ניתן לבחור בציפוי שלה מחדש במקום בהחלפתה – כך, ניתן לפתור בעיות של סדקים וחלודה באמבטיה במחיר נמוך יותר. חסרון של תהליך זה הוא כמובן שהציפוי עמיד פחות מאמבטיה חדשה. לחלופין, ניתן לבצע "הלבשת אמבטיה" התקנת האמבטיה החדשה על הישנה בתהליך מיוחד. תהליך זה הוא זול יותר מהחלפת אמבטיה, שכן אינו כולל פירוקים שונים, אך יש בצידו גם חסרונות:האמבטיה תתפוס יותר מקום, שכן מדובר למעשה בשתי אמבטיות. בנוסף, התהליך אפשרי רק אם האמבטיות מתאימות זו לזו ומאפשרות את ביצוע התהליך.

החלפת אמבטיה מחירים

דילוג לתוכן