מה לעשות במקרה של חלודה באמבטיה

לבירורים והצעות מחיר צרו קשר ונשוב אליכם בהקדם

גיליתם כתמי חלודה באמבטיה? כדאי שתטפלו בבעיה כמה שיותר מהר לפני שהיא תמשיך ותתפשט. חברת אמיר אמבטיות מספקת טיפול נקודתי באמבטיות לרבות טיפול בחלודה, ובשורות הבאות יוסבר מה בעצם גורם להיווצרות חלודה בתוך האמבטיה, איך לתקן את החלודה, ומה צריך לעשות לצורך הסרת חלודה באמבטיה.

היווצרות של חלודה מאמבטיה

חלודה נוצרת באמבטיות עם ציפוי של אמייל, העשויות בבסיסן מפח, עקב שחיקה של שכבת הציפוי, בלאי טבעי, היחלשות של שכבת האיטום של האמבטיה, וגם בגין חבלה או שימוש בחומרי ניקוי מאוד חזקים. למשל, סיבה נפוצה להיווצרות חלודה באמבטיה היא שימוש יתר בחומרי ניקוי מאוד חזקים כמו אקונומיקה. כמו כן, השימוש בסקוץ' נוקשה עלול להוריד את ציפוי האמייל ולגרום לחלודה. גם אזורים שקועים בתחתית האמבטיה, בהם יש מים עומדים ולא מנוקזים, עלולים לשחוק את הציפוי ולגרום לחלודה.

בכל מקרה, השחיקה של ציפוי האמייל גורמת לחשיפת שכבת הפח של האמבטיה הרגישה למים, מה שעם הזמן גורם להיווצרות של כתמי חלודה, אם לא מטפלים בכתמים הם עלולים להתפתח גם לכדי חורים בדפנות או תחתית האמבטיה, שעם הזמן גם גורמים להיחלשות של דפנות האמבטיה ולהתפוררות שלהן.

אז איך לתקן חלודה באמבטיה

התשובה לשאלה איך לתקן חלודה באמבטיה משתנה לפי חומרת המצב, בין אם מדובר בתיקון חלודה באמבטיה באופן נקודתי או מקיף, ועד לצורך בהלבשת האמבטיה או החלפת אמבטיה חלודה. כמובן שחומרת הבעיה משפיעה גם על המחיר של עבודות אלו.

התהליך מתחיל בהסרת חלודה מהאמבטיה באופן שלם, באמצעות ציוד וחומר לתיקון חלודה באמבטיה, ועם פעולה מוקפדת של שפשוף ושיוף. חשוב להבין כי במקרה בו נשארת חלודה באמבטיה היא תחזור ותתפשט ותגרום ליצירה של עוד חורים. לעיתים גם יהיה צורך ללטש את שכבת הצבע של האמבטיה.

כעת, לאחר שהחלודה הוסרה יש לתקן את החורים שנוצרו בה, כאשר תיקון חור חלודה באמבטיה מבוצע בעזרת חומרים שעליהם מדביקים ומצמידים לוח ממתכת, המשמש כחלופה למקום החלוד. לוח המתכת גם מספק תמיכה לאמבטיה בנקודות שנחלשו. יש לציין שאם החלודה נותרה בנקודות רגישות, למשל בצמוד לחיפוי הקיר, יתכן ויהיה גם צורך בעבודות איטום שימנעו חלחול של מים לתוך הקירות, המבוצעות עם חומרים מתאימים לסביבה רטובה.

עכשיו, לאחר תיקון בעיית החלודה יש ליישם שכבה חדשה של אמייל על האמבטיה. אם מדובר בבעיה מקיפה ייתכן ויעלה הצורך בהלבשת האמבטיה עם תבנית של אמבטיה חדשה, מתאימה במידותיה ומותאמת לפתחי ניקוז. ואם גם הפתרון זה כבר אינו אפשרי, יש להחליף את האמבטיה הישנה באמבטיה חדשה.

מה לעשות במקרה של חלודה באמבטיה

מניעת הופעה של חלודה באמבטיה

יש לדעת כי קיימים מספר אמצעים היכולים לסייע במניעת הופעת חלודה באמבטיה. קודם כל, מחלודה סובלות אמבטיות פח עם ציפוי אמייל ולכן אם תבחרו באמבטיה מאקריליק לא תסבלו מבעיה זו. כמו כן, את האמבטיה יש לנקות עם חומרים עדינים ייעודיים לאמבטיות עם ציפוי של אמייל, ולעשות שימוש במברשות עדינות שלא ישרטו ויפגעו בשכבת הציפוי. בנוסף, יש להיזהר בביצוע עבודת שונות בחדר הרחצה ולהימנע מהפלת חפצים ומחבלה באמבטיה.

פעולות אלו יאריכו את חיי ציפוי האמייל של האמבטיה וישמרו אותו שלם. יחד עם זאת, יש לזכור כי שחיקה של אמייל נוצרת גם מבלאי טבעי, ולכן כדאי לדאוג מראש לאמבטיות ישנות עם ציפוי בשכבה חדשה של אמייל, שתעניק להן מראה רענן וחדש, שתמנע היווצרות חלודה ותאריך באופן משמעותי את חיי האמבטיה.

לטיפול מקצועי בבעיית חלודה באמבטיה

לטיפול מקצועי בבעיית חלודה באמבטיה במחיר משתלם, ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם חברת אמיר אמבטיות בטלפון 054-7722190.

דילוג לתוכן